اخیرا ایلان ماسک در یکی از مصاحبه های رادیویی خودش در پاسخ سوال مجری در ارتباط با استارت آپ های جدید مثل bird و lime که سرویس کرایه اسکوتر دارند گفته که خدماتی که این سرویس ها ارائه می دهند ارزش چندانی ندارند و تسلا به سمت تولید و ارائه‌ی چندین محصولاتی نخواهدرفت. اما به دوچرخه های برقی علاقه نشان داده و گفته است که شاید دوچرخه برقی تولید کند.

هر آنچه که باید در مورد دوچرخه برقی بدانید.

تسلام می‌تواند صنعت تولید دوچرخه در آمریکا را متحول کند؟!

دوچرخه های برقی در حال فراگیری شدن در آمریکا هستند، از این دوچرخه ها هم برای جابجایی های روزانه و هم برای تفریح استفاده می شود. درصد ناچیزی از این دوچرخه ها در آمریکا تولید می شود و علی‌رغم قانون جدید ترامپ، که برای دوچرخه های وارداتی از چین، 25 درصد تعرفه واردات گرفته می‌شود، هیچ کدام از شرکت های تولید کننده کارخانه تولیدی خودشان را به داخل آمریکا انتقال نداده‌اند و این در حالی است که رشد چشم گیری در تولید این دوچرخه ها در چند سال اخیر وجود داشته و نظر همگی نسبت به آینده ی این محصولات و رشد آن ها مثبت است. بعد از تصویب قانون جدید ترامپ و افزایش قیمت دوچرخه ها اکثر شرکت ها اعلام کردند که حتی برنامه ای برای انتقال کارخانه های خود به آمریکا ندارند.

هزینه ی توسعه ی خط تولید، مدیریت زنجیره تامین و نیروی کار ماهر به قدری زیاد است که از توان کمپانی های امریکایی خارج است و باعث شده تا علاقه ای به ساخت در داخل آمریکا نداشته باشند. اگر ترامپ اصرار زیادی بر تولید در آمریکا دارد، باید تعرفه‌ی واردات را تا 50درصد و شاید هم بیشتر بالا ببرد.

اما تسلا، یکی از تولید کنندگانی است که چنین توانایی را دارد. تسلا تجربه ی تولید خودرو که یکی از پیچیده ترین محصولات از جهت تعداد قطعات مختلف است را دارد و توانسته به خوبی از عهده ی تولید خودرو های برقی براید. تولید دوچرخه‌ی برقی برای تسلا کار دشواری نخواهد بود و از آن جایی که ایلان ماسک ثابت کرده جملاتی که در مصاحبه ها و توییتر خود می گوید را به واقعیت تبدیل می کند، انتظار دوچرخه ی برقی تسلا در چند سال آینده دور از ذهن نخواهد بود.

دوچرخه ی تسلا متفاوت با همه ی دوچرخه های قبلی خواهد بود

صنعت دوچرخه های برقی از یک مسیر طولانی طی 10 سال گذشته آمده است. در طرح های اولیه انتقال قدرت از موتور توسط زنجیر چرخ انجام می شد این طرح ها ابتدا ظاهر مناسبی نداشتند و به مروز زمان با یکپارچه شدن این قطعات با بدنه، ظاهر مناسب تری پیدا کردند. سپس هاب موتور ها فراگیر شدند که موتور مستقیما در چرخ قرار دارد و طراحی کلی را جمع و جورتر و زیباتر می کند.

اما تسلا می تواند یک تحول بزرگ ایجاد کند، چرا که در زمینه تولید موتورهای الکتریکی و باتری‌ها تجربه‌ی خوبی دارد.

طول عمر باتری‌ها می تواند از دو سه سال، تا حدود ده سال افزایش یابد. سایز موتور ها می تواند نصف شود و یا قدرتی دو برابر بدهد. همچنین با جی پی اس های یکپارچه شده در بنده، دوچرخه های می تواند کاملا ضد سرقت شوند. و در نهایت با استفاده از سوپرشارژهای تسلا، سرعت شارژ سریعتر می شود و استفاده از دوچرخه را راحت‌تر می کند. حتی می‌توان سیستم های خودران تسلا را که بر روی خوردرو های خود آزمایش کرده را نیز برای دوچرخه‌های آن متصور شد.

وقتی که تسلا محصولی طراحی می کند، نه تنها از جهت تکنولوژی متفاوت و جلوتر از سایر محصولات است بلکه از نظر زیبایی نیز کم نظیر است. مطمئنا وقتی Franz von Holzhausen مدیربخش طراحی تسلا و تیمش دست به طراحی دوچرخه بزند، طرحی افسانه‌ای و متفاوت ارائه خواهند کرد. اما تا آن موقع طرح زیر که توسط یکی از دانشجویان طراحی صنعتی طراحی شده را می توان به عنوان دوچرخه های آینده تسلا در نظر گرفت.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Jonathan هر چی که بخوای لوازم آرايشي فلورمار چاپ و تبلیغات نارنجی جریان دلتنگستان سفر blog Fernando فوتبال